Skip to content

Com ha de formar-se un bon metge?

19/11/2010

El professor Randy Barker explica a Girona les bases de l’ensenyament de la medicina al segle XXI

El 19 de novembre la Facultat de Medicina de Girona acull Randy Barker, un dels científics mèdics que ha dedicat més esforços a estudiar com es produeix l’aprenentatge en el món de la medicina. Barker, vinculat a Girona perquè és membre del Consell Acadèmic Internacional d’UdG Medicina, impartirà la conferència Professionalisme en l’ensenyament de la medicina.

Precisament, la Facultat de Medicina de la UdG aplica un sistema d’ensenyament fonamentat en l’Aprenentatge Basat en Problemes (ABP), és a dir, que els alumnes es formen en un model d’aprenentatge autodirigit basat en casos pràctics, en el qual, no hi ha assignatures paral·leles i són ells qui, d’alguna manera, van decidint què és el que han d’aprendre en funció dels problemes que se’ls planteja.

Barker, professor a la School of Medicine, John’s Hopkins University, ha treballat durant més de trenta anys en la formació de residents i ha tingut un paper destacat en l’elaboració dels currículums de medicina. La John’s Hopkins de Baltimore, EUA, és una universitat pionera en l’aplicació de l’ABP, perquè va ser la primera facultat de medicina que va fer del learning by doing un principi institucional. El professor ha editat, entre d’altres obres, Principles of Ambulatory Medicine que és un llibre de referència dels metges internistes, dels de família i dels generalistes.

Anuncis
No comments yet

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: